זמני על המסילות

 

Arina Tagger

פורמת שאריות שפיותי
חוט לחוט אוספת
לתפור לי כותונת אחרת.
כתונת פסים מהודרת.

6.11.16

 

נטלי גוטמן

תיקים חשודים של גורו

הטבע בחוץ, ולא יוכל לשדוד את הברואים, והחברה לא תרושש מבפנים אדם בלי להמיתו. כי רגישותה למצבה מפגרת לפיגורה הפועלת בתוכה לטובתה האנושית, על מסילות כאביה.

כך ארבעה חורפים האישיות האפוסטריורית שלי תעבור בארץ כמושתלת בפוסט טראומה. ולא אזכור שנוצלתי, אזכור כי ניצלתי, ובחשכת הטוב – גנבתי. בשנים אלו הראשונות בחברה, כבעלת משפחה אמרתי: כל עוד הארץ לא מקיימת אותי בכפיפות לציווי קטגורי, ומטילה עלי סבל הקדושה, אהיה המורה שלה מהודרת בתחום מוזרותה, ויפה לילדיה.

%d7%a8%d7%99%d7%9e%d7%94-%d7%92%d7%95%d7%93%d7%99%d7%9e%d7%94-%d7%aa%d7%9e%d7%95%d7%a0%d7%94-%d7%a7%d7%95%d7%9c%d7%99%d7%aa-%d7%9e%d7%94%d7%93%d7%94%d7%93%d7%aa

ציור הוויית כותונת קולית מהדהדת.., רימה גודינה

ותתגלגל ארצי כבדה על מסילות מצוקתי, כשמהאצילות שלי אני נפרדת זמנית. בפילוסופיית ההפעלה היחידנית אלמד לכסות על הכישלון, כאחראית להשגת ההכרחי, מספקת מזון בסיס לתינוקותיי. ולקחתי בלי לשלם במטבע, על האוכל ברוחי משלמת.. וזה לא הספיק, ונתפסתי, הובהלתי לחקירה, ועלתה נפשי לקדושים, מביטה מהצד. רואה – גם כשגופי לקה במוות זמני, לא היה מתחרט. זיהה איש אחד את השפל המתעלה, רואה אך מתאדה תכלת הדמות, במסמרי מגף הפקידות מהודקת לכיסא השקופה. ובלי לחקור שולף אל זרועותיו אותה, סוגר ברז בסדום של מקלחת הקולות משפילי רוחה, ומפניה קורא ספר הזוהר המבליח באורוות החוק. ומזיז האיש מבטים מפשיטים, ממלאך החשוד מסיר טפילים גדשי דם העניים של עליות.

ומכסה הוא בעורו על מלבושיי הלא קנויים שמקורם במחסני חלוקה, את עורי מזמין אליו לשבת. את הנרעדת כדו-חי נשול הנוצות שנבעט אל תאי משטרה. הגואל מנוסה, עומד בפיתוי כנגד הסיטואציה, רואה אישה, אולי לביאה קפואה ברשת, וכוחותיה עמה. רוצה כגבר שתשוב לעורה להבליח.. בערב שבתי, מתאי הצדק הביתי באתי אל האריה שבתפקיד מלאך גבריאל. וביקש כגבר שבעורי אישאר, בין הסורגים בכותונת המלאכים שמורה. ניסה להיות ראוי לבלתי נגלית, כקונה ביצת גופה התחתון ומשחרר גוף, קונה ומשחרר מהמעצר. והייתה נוכחותו הכפויה כובלת אותו, והבלתי נגלית רק ריחפה בחדריו. זה לא היה חדש לו, רק כותונת אולי אחרת. אבל כבר חטא בהרגליו והרגיש אושר ארצי שהשיג, וקידש בו אישה.. שתמשיך עם האושר הזה להיות סטודנטית חיוורת עד דק מהמאמץ שיבלע אותי, ועם כל שעות לימוד לילה אהיה לתיק מזוכה, בזכות חטאיי הזדהיתי כישראלית.. כך אלמד, לעזוב את ילדיי, לעבור עיר למדינת אקדמיה. לנטוש את היש למען אסטרופיזיקה, להרחיק עד לשירה, כי דרשתי מהאין אהבה. ושתהיה האהבה שלי מקצועית. אקבל רישיון לזה. ולגאולה לפי שיקוי ספרותי שבישלתי מתברגת ארוכות אנושות, לבנות נפשות לחות על המסילות, שישרדו המחזיקות בארוס כשפה – לשכון בה ולהקדים מתוכה כל מסלולי חרפה, ושמחה של החרמות המתבוללת בעברית. אהיה שלה. אך לא יעבור זעמה בינתיים.. וכשישאל האיש הממונה להתקרב ליצורי הדלות, מה אני? אספר לו כי בשנה הזו למדתי להישאר בשירת ימי הביניים, ויהיה מה באפלה שלבשתי כשק פשתן, שיהיה נוח לי כמשמעות עולמית.

אחרי שנה טלפן ליידע כי מבין, אין בי בשר גנוב ורע, ולא יוכל את המוזרה שאני לשמור לעצמו, לרפא בכלוב גופו. רק שאדע אני כי הוא מוחק רישום על גנבה לכאורה, ומעירו מאחל לי שלא אדאג לו, כי לא רצה להדאיג.. מודע שמוטב בלעדיו בחברת ילדות מעופפות שמותר להן לשכוח אותו, וכי מוטב לכשף צורות אדם נופלות, אך לידיי. שאת המסילות עברתי, וכעת הבשורה שבי מקצועית.

carmelo-sgroi-%d7%99%d7%9c%d7%93%d7%94-%d7%91%d7%a1%d7%92%d7%a0%d7%95%d7%9f-%d7%94%d7%a8%d7%a0%d7%a1%d7%a0%d7%a1

ציור דמות קטיפתית בסגנון הרנסנס.., Carmelo Sgroi

 

שרית שמיר 

באנשי השחפים

 

פַּעַם הָיוּ מַגִּיעִים אֵלֵינוּ שְׁחָפִים בִּלְהָקוֹת

נֶעֱמָדִים עַל מִפְתַּן הַכְּנִיסָה.

אֶת חֶלְקָם הִצְלַחְתְּ לְלַטֵּף

הֵם אָהֲבוּ אוֹתָךְ, אַתְּ אָהַבְתְּ אוֹתָם,

אַהֲבָתָם הָיְתָה לְרֶגַע אֶחָד בִּלְבַד,

כְּשֶׁהֵם פָּרְסוּ כָּנָף וְעָפוּ,

בֵּרַכְתְּ אֶת מְעוּפָם

וְהֵם חָזְרוּ. הֵם שׁוּב וָשׁוּב חָזְרוּ

אַתְּ הָיִית הָאֲנָשִׁים שֶׁלָּהֶם, הֵם בָּטְחוּ בָּךְ

לָבוֹא וְלָלֶכֶת וּבָךְ אֵין תְּנָאִים.

כְּמוֹ לְהָרִים יָדַיִם וּלְהָנִיחַ אֶת הַגּוּף כֻּלּוֹ

נוֹפֵל לְאָחוֹר בַּעֲצִימַת עֵינַיִם וְלִבְטֹחַ בָּאֲחִיזָה

שֶׁל הָאֲנָשִׁים שֶׁלָּךְ.

יֵשׁ מָקוֹם כָּזֶה מָלֵא בָּאֲנָשִׁים שֶׁלָּךְ.

וְאֵין תֵּן וְקַח. יֵשׁ אוֹתָךְ.

 

24.10.18

צילום נפילה הדדית לידיים בטוחות .., Zoe D Grindea

 

 

 

כתיבת תגובה

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.